lördag 15 augusti 2009

Lunch och Jane Austen


Det var inte alls meningen att jag skulle ut på shopping idag, men nu blev det så. Som bonus fick jag och mannen träffa yngsta (tvilling)sonen och vi åt en god lunch i Saluhallen. Den här veckan har vi även prövat middag i Kaffehuset August, litet annorlunda, speciella ställen än var man annars går och äter när man är på stan.

Nu har jag laddat upp för ett Jane Austen tema. Det blev rätt många tyger inhandlade nu - igen. Dessutom köpte jag fyra nya gardinlängder, vita sådana, på Indiska. Jag håller på och stylar om ett av rummen till sykammare. För tjugo år sedan specialbeställde vi en skåpenhet med hylllor, som placerades på ena långväggen i sovrummet, där jag skulle hålla till med min dockverkstad. (Jag har ett förflutet som dockmamma och har även sålt dockor i olika former på mässor och marknader). Nåja, den där interiören växte jag ur rätt snabbt och det blev oftast köksbordet som symaskinen hamnade på. Därefter fick jag ett arbetsrum och snickerier och nya skåpenheter med kombinerade bord tillverkades, men den pedagogiska verksamheten med flera datorer, otaliga böcker och allehanda har beslagtagit hela rummet. Fortsättning på denna långa historia följer...

Får väl se om jag hinner sy själv eller så ger jag tygen åt mina kreativa elever.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det bra att man ser när någon har gjort nya inlägg! I dag har jag varit och flyttat på jobbet. Det är inte klart ännu, för vi har ju så mycket saker :), men vi är på gång!

    SvaraRadera
  2. nästa gång ni ska luncha på stan rekommenderar jag kings & queens på brändö - verkligen värt ett besök!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.