torsdag 13 augusti 2009

Tildapapper och grodprinsar


Dagens pyssel är att göra trevliga häften ännu trevligare med Tildapapper. Jag tycker att elevernas häften är närapå viktigare än deras läroböcker eftersom häften är så personliga och de får behålla dem sen. Jag frågade de olika klasserna vilka papper de ville ha och de äldsta ville ha rosor och de yngsta ville ha gröna ränder. Inget fördomsfullt könstänkande om färger där inte! :o)

Vilket fint väder det var när jag kom hem! Jag hade levererats två grodprinsar också. Tidigare i sommar köpte jag en på gammaldags torg och tyckte den var så charmig där den klättrade på en blomkruka i husvagnen, så nu har jag två nya i mina rosenpelargoner där ute. Utan att veta om det har jag börjat samla på grodprinsar.

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det trevligt med dessa skolhäften. Man kan ju inte spara allt fast man gärna skulle vilja, men jag har försökt att spara lite från varje år med mina barn. Det är så trevligt att ibland ta fram och läsa vad de skrev och hur de tänkte när de gick i de lägre klasserna. Riktiga skatter kan det vara ! Och så underbart vackra papper du har satt på häftena!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att jag hittade din blogg! Jag är själv lärare och jag kan säkert hitta ideér och få tips här :) Det kan man ju aldrig få för mycket av. Fina häften ni gjort!

    SvaraRadera
  3. så fina häften! jag kan tänka mig att det är roligt att plocka fram dem ur pulpeterna!

    SvaraRadera
  4. Så fint du fixar till dina elever! Flickornas häften såg rätt ocharmiga ut när de klistrat på ett helt lass med klistermärken på dem ;O)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.