söndag 30 augusti 2009

Veneziaden

Så kom den och så är den förbi - veneziansk afton eller veneziaden. Jag gillar detta med villaavslutning, stugsistan, sommaravslutning... lika mycket som jag gillar att åka till Medelhavet och sitta ute och äta vid pittoreska venetianska hamnar, där man ser lyktorna spegla sig i havet. Hoppas få göra det om en dryg månad igen!
Enligt tradition firade vi villaavslutningen med min syster och hennes man. Det regnade järnspik tidigare på dagen, men vädret tog sig och lyktorna brann hela kvällen och natten, ja ännu vid elvatiden idag.
Gubbarna placerade lyktor, så det såg ut som värsta landningsbanan. :o)
Det märkliga med gårdagskvällen är att jag glömde bort att fotografera MAT! Det är synd eftersom det åts en hel del, både ostron, lax, kräftor och choklad...

Tidigare på dagen tog vi mina föräldrar ut på en åktur till Chili Lime där vi träffade och åt lunch med vår förstfödde, som har födelsedag kommande vecka. Vi åkte efteråt ut till radhuset där han bor. Jag tycker om det där stället, lugnt och fint.
När jag själv vill ha ljusare hemma valde sonen mörka tapeter. För ett år sedan hade vi fullt upp med att renovera hans boning.
Här är en glimt från hans arbetsrum - litet motvikt till bloggar man besöker, där det är ljust och fint. Här är det mörkt och fint! :o)
Vitt passar endast i den här mannens kök och vardagsrum, som förvisso pryds av en intensiv fototapet vid matplatsen.

Det var ett litet annorlunda hemma hos, som förmodligen fick er att vakna till efter firandet av den sista lördagen i augusti. Nu är det skönt att vara hemma och förbereda sig för en kommande arbetsvecka.

4 kommentarer:

  1. Så fint med alla lyktor och facklor!
    Mina barn tycker att vi har för mycket vitt här hemma så jag kan tro att de också väljer lite mörkare färger när det blir dags för eget.
    Krya på dig du också!

    SvaraRadera
  2. sant, det där är nog inget typiskt bloggarhem, men tur att det finns sådana också!
    vi spelade kort (pidro) med så stor iver igår att vi höll på att glömma bort att tända ljus o lyktor där ute ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt med alla ljusen. Var på ljusfest i Furuvik förra helgen. Alla runt den lilla sjön Trökken tände ljus och lyktor samt böjde nacken bakåt för att beskåda ett hejdundrandes fyrverkeri. Hoppas att du får en fin vecka. Annika

    SvaraRadera
  4. Man skall ju följa sitt eget tycke och smak, och vill man då ha mörkt och murrigt så fixar man det åt sej :O) Det viktigaste är ju att man trivs! Nu börjar det också klarna vem din son är... eller en av dem ;O)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.