söndag 13 september 2009

Carpe Diem ängeln

I går när sonen for med sitt flyttlass till huvudstaden behövde jag litet terapi och att sy är inte helt fel. Jag hann sy det mesta innan skördefesten, som för övrigt var lyckad. Jag har kommenterat tidigare att det skulle behövas en Tildafigur i köksfönstret och nu är hon färdig Carpe Diem ängeln.

Som ni kanske minns lyckades jag tutta eld på min Carpe Diem duk på två ställen för en tid sedan. Till alla lycka klarade broderierna sig. Nu kom ett parti till användning i kjolen. Perfekt för mig som älskar detta uttryck!

Det var omöjligt att fånga denna ängel i köksfönstret p.g.a. morgonljuset eller... p.g.a. den här fotografen, som inte är i konsten.

Köksgardintyget återfinns både som underkjol och utfyllnad till den bitvis återanvända duken.

Den här dagen är så otroligt vacker, så nu ska jag lyda min köksängels råd och ta vara på den flyende dagen.

Seize the day, for time is passing,
seize the day, your days amassing.
Your time to live, and do, and be,
is now for you a mystery.
To solve each day as it unfolds,
and watch the treasure it beholds.


Now understand your precious time,
will one day just be over.
And understand the time to live,
is now, not under clover!
So seize the moment, seize the time,
seize the precious day.
And fill your life with happiness,
for this is your today!


11 kommentarer:

  1. Din Tilda-ängel är helt underbar!!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Men snälla du såååå fin din Tilda är. Helt ljuvlig! Jag har klippt till för att sy min första men denna är så underbar.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för titten....vad glad jag blev. Så fin o mysig blogg du har. Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Önskar dig en fin söndag! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. jaaaa! du har rätt - snart är det vår igen :)

    SvaraRadera
  5. Det var en riktigt vacker Carpe Diem ängel. Vilken tur att du kunde återanvända din duk ! Ha det bra, vem vet kanske vi ses i morgon:)

    SvaraRadera
  6. underbar ängel visst är det kul med återvinning... ja det är i den norska boken Tildas landsted som måtten på tårtorna inte stämmer förmodligen finns det fler fel i boken enligt vissa bloggare...
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  7. Så vacker ängel! Vilken tur att du kunde anv. det som blev kvar av duken.

    SvaraRadera
  8. Där ser man vilken liten värld vi lever i! Vi bor kanske en km från Strandcamping. Tycker du har en jättefin blogg! Jag brukar läsa här i smyg, men nu ska jag nog börja lämna en hälsning emellanåt ;)

    SvaraRadera
  9. Härlig ängel! Vi får se hur det går med mina matrioshkor..har i alla fall hem tyget;) J

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.