torsdag 8 oktober 2009

Tildas landsted

Detta inlägg vill jag tillägna eleverna som har sytt några trevligheter ur "Tildas landsted" eller "Sisusta Tildan tapaan", som min bok heter. Man blir glad när man ser hur ivriga de är. Vi har alltid någon Tildaprodukt på gång, tack vare fem underbara Tildaböcker och ett häfte. Men eleverna syr, stickar och virkar även annat också förstås.

"Man tager vad man haver" - och de två flickorna gick till slöjdsalen och sågade till en fyrkant och limmade glasspinnar som staket. Där fattas ännu små saxar och knappnålar.
I morgon kväll ska jag och mannen åka till Medelhavet, men kanske jag hinner återkomma till det i morgon efter skoldagens slut.

5 kommentarer:

  1. Så fina arbeten dina elever gör!
    Krävs massor med tålamod!
    Vill också önska Er en riktig skön...
    och säkert välbehövlig semester! V.

    SvaraRadera
  2. Känner igen en figur där ;O)
    Om vi inte ses så önskar jag er en riktigt skön och avkopplande resa!

    SvaraRadera
  3. Har sagt det förr men säger det igen: dina elever måste tycka att de får prova på jätteroliga saker i syslöjden. Vilket paradis för den som gillar vackra ting. Upptäckte nu att jag inte har skrivit här på länge. Det är mycket nu att stå i och hålla ordning på så då är det lätt att glömma att skriva efter att jag har läst.
    Ha det nu så skönt vid Medelhavet och njuuut. Men det tror jag att du är en som gör.
    annika

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har! Väldigt snygga bilder!

    Ha det så bäst! Maria

    SvaraRadera
  5. Vore alldeles underbart med sol och sommar nu!

    Ha det bäst!

    Åsa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.