onsdag 23 december 2009

Julkrubban

Min julhälsning får bli en bild av julkrubban. Jag samlar på julkrubbor och har rätt många vid det här laget, men för den skull behöver man inte ta fram alla. Den jag har framme nu är Nativity från Willow Tree. Jag tycker väldigt mycket om de här enkla och vackra figurerna. En julros placerade jag under kronan. Min mamma har stickat den runda duken.
Året runt figurer: Angel of learning, Keepsake och Heart of gold.
Önskar er en mysig uppesittarkväll och en riktig 
God Jul!

Heaven in my arms

14 kommentarer:

  1. Åh vad de är fina!!!

    Tack för din hälsning, och God jul till dig också!
    kamomilla

    SvaraRadera
  2. Den finaste julkrubban man kan ha!
    Önskar dig och din familj en riktigt God Jul !

    SvaraRadera
  3. så underbara de är!
    en riktig härlig jul till dig och hela din fina familj!
    varm kram
    ingela

    SvaraRadera
  4. Fridfull och Skön Jul till dig och dina kära!
    Jag gillar också den julkrubban!
    Kram från Vivan

    SvaraRadera
  5. Så vacker julkrubba och pjäserna har verkligen sköna former.
    För ngt år tillbaka gjorde maken en stor julkrubba av störar och jag gjorde figurerna med rätt enkla medel. Den står upplyst utomhus vid vår infart och påminner förhoppningsvis förbipasserande att julefriden råder.
    Oj, så fina paket du gjort! Det gillar jag, att tänka till lite med rim och inslagning osv.
    Nu skall jag "fnula" lite på ngt till julbordets underhållning, litet rim under tallriken, ngn rebus att lösa osv som höjer stämningen mellan dukningarna :)
    Tack min nyfunna bloggvän för dina varma kommentarer hos mig!
    Önskar dig åter en riktigt God Jul! /Bea

    SvaraRadera
  6. Så underbart vackert!
    Önskar dig en riktigt skön och fridfull Jul!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Så fina dom är. Önskar dig en GOD JUL!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Så fin julkrubba!
    Å så trevligt det var då ni kom på besök till julbutiken!

    Jag önskar dig och din familj en riktigt fin och avkopplande jul!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  9. Deras figurer är riktigt vackra!
    önskar dig och de dina en riktigt
    mysig GOD JUL!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin julkrubba, jag kollar på Tradera ibland för vi har ingen. Och det är så juligt fint med krubba, det är ju det julen handlar om.
    Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL, må så gott och ät mycket god mat.
    Stor julkram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. TACK! GOD JUL =D
    Hoppas det blir en härlig helg för dig & din familj.

    Stor kram från mig. / Malin ^^,

    SvaraRadera
  12. God fortsättning på julhelgen!
    Njut, ät och drick och ha trevligt tillsammans!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.