söndag 31 januari 2010

Sypyssel-Tilda

 
Nu har en Sypyssel-ängel funnit sin plats på Lyckoslanten. Jag hade kroppen till en Tilda-ängel i en av mina korgar och den var lagom liten att sätta en personlig prägel på. Det var egentligen meningen att hon skulle kallas Sy-Tilda, men  så kändes hon så pysslig och fick en kalufs som liknar pysseltantens i Äntligen hemma...
 
Samtidigt sydde jag mig ett par nya Tildatofflor i samma tyg som ängelns klänning. Jag har slitit ut två av de fem par jag sydde i höstas. Men nu kände jag för blått och fräscht!
Det kan se rörigt ut, men var sak har nog sin plats. På den här sidan av syrummet finns flera tildor, men man ser nog kanske redan nu vem som bestämmer.
Litet pyssel blev det i uterummet. Nu är det varmt och skönt där och efter att jag har gjort bort litet jobb, ska det bli middag där. Pizza har jag hört! Ha en skön söndag!

23 kommentarer:

  1. Måste le lite när jag gick in hit efter att jag gjort mitt inlägg. Vi hade tydligen Tilda-inspiration båda två :)
    Det ser inte rörigt ut i ditt syrum, nej det inbjuder till kreativt pysslande!
    Tofflorna använder jag ofta - de är verkligen varma och sköna.
    Njut av pizzan!

    SvaraRadera
  2. Å vilken jättefin Tilda du gjort (igen)!! Å tofflorna är så söta. Den som ändå hade ett sånt pysselrum som du har, härligt!

    Hoppas att du får en fin vecka!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Men så sött pyssel! Tildan hade härlig kalufs, en bestämd dam kan jag tänka:). Så härliga tofflor! Låter mysigt att äta i uterummet.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Är så fashinerad av alla fina Tilda-flickor!
    Undrar när jag ska ta mod till mig att försöka själv...

    Vackra möbler ni har i vardagsrummet, inte många förunnat med sådana!

    Trevlig söndag!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  5. jag avundas faktistk er som har både handlag och tålamod att pyssla med dessa tildadockor. skulle inte funka här - inte alls!
    vad mysigt att du kan sitta i uterummet och pyssla. i vårt är det bara kallt, kallt...
    så vackert ni har det i ert vardagsrum!
    skön söndagsafton! kram

    SvaraRadera
  6. Men så söt hon är Pyssel-Tilda och visst liknar hon pyssel-tanten!
    Söta hjärtkorgar och dom får jag lov att klura lite på hur dom är ihop fogade. Är månne pappret tvåsidigt mönstrat?
    Mysig hörna för pyssel och snart får jag eget rum för mina hobbyn :)
    Trevlig kväll! Kram /Bea

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen

    men guuud vad du är duktig:) både med Tilda dockorna o tofflorna.... och jag kan ju inte direkt påstå att det är stökigt i pysselrummet;)
    ha en fortsatt trevlig söndag
    Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt pysselrum!! är lite avis... :O) Tofflorna ser verkligen fräscha ut! ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  9. Någon gång skall jag också sy en Tilda ;)Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  10. Hon ser så söt ut din PysselTilda. Jag skulle vilja sy fler Tildor. Sykursen kör igång igen på onsdag så då syr jag annat men kommer igång med att tänka på tyg och symaskin, inte bara allt annat vardagligt.
    Visst finns det massor av inspiration i Anthony Furness böcker! Har du varit på en Matematikbiennal? Om inte så rekommenderar jag det. Såg att några kom från Finland och tänkte på dig och undrade ifall du var där.
    Ja våa barn flänger och far. Jag skulle göra detsamma ifall jag var ung i dag. Den äldste får ju lugna ner sig nu eftersom de ska ha barn i april och få lägga pengarna på annat. Men å andra sidan har han ju rest en del så det går bra att vara mer hemma.
    Ha en bra vecka
    Kram annika

    SvaraRadera
  11. Hoho, ja, det var en Tilda med attityd, alltså! Förresten, så ljuvliga dina brunhyade Tildor är, de till vänster med rosa klänningar...Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Kjempe herlig Tilda du har laga. Har ikke kommet lenger enn å lage en kropp jeg.
    Ha en flott uke :)

    SvaraRadera
  13. Hej Ann-Lis!

    Vad mysigt att hitta till din fina blogg! Du är verkligen duktig på att sy. Din sy-tilda blev jättefin. Hit kommer jag gärna på besök igen.

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  14. Så fint det var här inne:) har lite bråttom just nu men hit återkommer jag gärna
    /Emma

    SvaraRadera
  15. God Morgon! Vilken fin docka du har gjort, hon var faktiskt lite lik " Karin Mannerstål" Fniss...Ditt rum ser ut som en dröm för den som är pysslig! Hoppas pizzan smakade bra! Önskar dig en bra start på den nya veckan! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  16. Hej igen!

    Du vann ett litet tröstpris hos mig. Maila gärna din adress till mig: alwickstroem@hotmail.com

    Hoppas att du får en trevlig vecka!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  17. Hej! Tack för länken! Har två lediga dagar här i veckan och hjärtkorgarna skall testas :)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  18. Det var ju otur att vi inte råkade på varandra. Kristinestad är ju inte så stort. :)

    SvaraRadera
  19. Vad fin hon är, Sypyssel-Tilda! Söt, men ändå lite lagom vild!
    Din pysselhörna ser så mysig ut! Ljus och fin!
    Önskar att jag hade mer tid till att sitta i min lilla röriga hörna...
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  20. Oj så ljuvligt i ditt pysselrum! Ganska tvär kontrast till vårt just nu ;O) Och tildorna är underbara. Och hon den där ena liknar faktiskt hon med håret i TV :O)

    SvaraRadera
  21. Ett till sy rum?

    Tittade nyss in i ett annat.

    Men gud så söt hon är.Jag gillar hennes frisyr skarpt!

    Tofflorna såg inte helt fel ut.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  22. Så fint du har det, och vilken fin ängel!!

    SvaraRadera
  23. Hejsan.
    Jag har inte sett Tilda förut men nu föll jag ju handlöst, så söt hon är!
    Du är allt bra händig, det är fantastiskt fint hantverk, det du gör.
    Må så gott.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.