torsdag 2 december 2010

Julgardin och tomtefickor

För någon vecka sedan när jag och mannen satt på ett café i grannstaden såg jag en kudde i en reklamhylla genom fönstret. Bilden gav mig Elsa Beskow-vibbar och jag lämnade paj, dryck och man för en stund och rusade till affären och köpte kudde och gardin (Svanefors) utan betänketid!
Först hemkommen visste jag att jag ville ha gardinen i mitt arbetsrum. Här är en före- och en efterbild. Om du undrar över datorns skrivbordsbild är det min kalender. Jag har beställt den härifrån. Litet spännande att se vad som händer när man startar datorn på morgonen! :o) Ja, jag vet, jag har barnasinnet i behåll - helt oförstört!
Jag nämnde tidigare att jag skulle avslöja vad jag uppskattar mest när det gäller adventstid och julklappar. Det är att få upplevelser! Förra julen skrev jag om detta. Där fanns inga dyra julklappar att skriva om, men under året fick jag resa och uppleva en hel del. Det är dumt att köpa för köpandets skull. Jag är nog rätt bra på att skaffa till hemmet annars när det är läge. I kalendern turas vi om att skriva lappar. Kanske blir man bjuden på restaurang eller på en promenad eller... Ibland kommer något gott eller en bok i Nisseflickans ficka. Önskar dig många upplevelser och gärna tillsammans med någon annan!

20 kommentarer:

  1. Tack för dina fina idéer! Datakalendern var ju för häftig! Kudde och gardin för underbara! Nisseflickans fickinnehåll helt föträffligt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så mysigt med tomteflickor på gardinen, precis lagom mönstrat.
    Fin idé med kalendern! Tror att jag skall bjuda maken på glögg i kväll, eftersom jag skall jobba hela helgen :)
    Trevlig kväll!
    Kram/Bea

    SvaraRadera
  3. Den gardinen gav verkligen julkänslor och en super idè att önska sig upplevelser.

    Vill också tacka för din fina utlottning!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Gardinen blev jättefin. Skönt med en till som har barnasinnet kvar, så jag inte är ensam menar jag :)
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  5. Förstår att du stack som ett skott och köpte både gardin och kudde, så fint motiv. Det blev så juligt och fint vid din dator nu, rolig kalender. Och fina nissan har fått lappar i fickorna, det var en rolig och bra idé.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Förstår att sagotanten vaknade i dig den är ju inte så långt borta,snyggt ditt arbetsrum,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Datakalendern är superhäftig, mycket bättre val än min traditionella av Löök, vilket nog får klassas som ett dumt köp... Absolut inget jag gillar. Gardinen och kudden känns gammeldags, som hämtade ur Madickens värld. Fint!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. HALLOJSAN!

    JAG FÖRSTÅR ATT DU LÄMNADE MAKEN OCH FIKA OCH BARA GICK ÖVER TILL BUTIKEN! hISSGARDINEN VAR HUR CHARMIG SOM HELST! STÄMNINGSFULLT!

    JAG GILLAR VERKLIGEN DIN IDÉ OM ATT GE BORT UPPLEVELSER..DÅ BLIR DET PÅ SÄTT OCH VIS EN KLAPP TILL EN SJÄLV OCKSÅ..OM MAN INGÅR SOM SÄLLSKAP I ALLA FALL!!

    HA DET GOTT!! KRAMIS SANNE

    SvaraRadera
  9. God kväll!
    Vad fint det blev med den juliga gardinern i arbetsrummet och ditt skrivbordsunderlägg var riktigt fyndigt.
    Visst är det roligt att få upplevelser i julklapp, prylar har vi gott om ändå.
    Må så gott och ha en fin helg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  10. Tur att ni satt på fika. Värre kan det vara om man ser något när man sitter i bilen, då stannas det nog int´.
    Vad roligt med adventskalender på datorn. Ska kolla in den.
    Tack för dina rara kommentarer, det är ju så skoj att veta att någon tittar in.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. En sån kalender att ge bort upplevelser var ingen dålig ide´. Det kanske jag provar nån gång. Ännu är barnen så småa här så de har paketkalender;o)
    Fina gardiner du köpt!!

    SvaraRadera
  12. Här hinner man nästan inte kommentera,
    men tittar nog en sväng varje kväll!
    Härlig, annorlunda gardinkappa :)
    Säkert handmålad ...
    Och varför inte ha kalendern i datorn!
    Knappast nån choklad i den!

    Ha ett trevligt veckoslut!!

    SvaraRadera
  13. Ja, det är nog upplevelser som är viktigast här också! Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken fin gardin och kudde! Håller med att upplevelser är viktigast...Och för mig är det också att ha min familj runt mig! Jag vill också önska dig en riktigt trevlig helg! kram Nina

    SvaraRadera
  15. Vilken mysig datorplats du har, där vid fönstret!
    Fin gardin!
    Spännande med en kalender i datorn!
    Idag har vi fått ännu mer snö hos oss. Vintern i år påminner mig om hur vintrarna var när jag var liten! Mycket snö och kallt!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  16. Det var nog värt att lämna kaffet och pajen en stund, bra köp,passar så fint i ditt arbetsrum!DEN kalendern måste jag kolla, tackar för tipset!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. God morgon Ann-Lis!!!
    Du gjorde minsann rätt i att bli lite spontan mitt i fikastunden, jisses vad fin gardinen blev.
    Det är oftast dom bästa köpen, dom spontana men oftast oxå dom dyraste:)))

    Kul att kika in här hos dig, jag återkommer gärna.
    Kramar till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  18. Superfin Kudde å Gardin......Mysigt :)

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  19. Jag förstår av du övergav fikat för en stund och genast köpte gardin och kudde. Superfina och precis som du säger ger de lite Elsa Beskow vibbar. Juligt fina! :)

    Sköt om dig fina du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.