lördag 5 mars 2011

Vimsig ängel och award

Vilken underbar dag vi har nu igen! Jag har fått min dagliga dos av D-vitamin och det tackar man ju inte nej till! I går sydde jag en ny Tilda, en korsning mellan Atelier-engel och Vimsete engel så vitt jag kan se. Du må ha den nya Tilda boken för att förstå detta, men man kan säga att denna ängel har litet av vardera. Jag ville helt enkelt sy en vimsig ateljé-ängel!
Jag fick en award av Lyckobo och jag hoppas att jag klarar av utmaningen. Jag ger awarden vidare till mina följare!
När startade du din blogg?
Lyckoslanten startade jag 27 juli 2009. Jag hade dessförinnan funnits på nätet i tio års tid.
Vad allt skriver du om i bloggen, vad handlar den om?
När jag började blogga här var det meningen att jag skulle fokusera på hantverk, men det visade sig rätt snart att jag började skriva om allt möjligt, till och med inredning! :o) Jag vill att min blogg ska vara personlig, men inte privat. Jag är mån om min integritet.
Vad i din blogg gör den speciell jämfört med andra bloggar?
Varje blogg är ju speciell eftersom den som skriver är unik och vill dela med sig av det som är speciellt just för den skribenten! Att just min blogg är speciell för mig vet jag när familj och vänner säger så. Jag blir både förvånad och glad när läsare skriver att detta är en "feelgood-blogg"!
Vad fick dig att börja blogga?
Jag gillar att dokumentera och dela med mig. Att blogga är ett sätt att hålla kontakt med andra och framför allt att utvecklas.
Vad skulle du ändra på i din blogg?
Det finns inte mycket jag känner att jag kan ändra på i min blogg, eventuellt något i min header, som sönerna har efterlyst! ;o) Man ska inte låta andra styra innehållet.
Denna glada utebild fanns i min handarbetstidning som kom i går! Nu vill man ju verkligen vara ute så mycket som möjligt! I morgon ska vi åka ut på isen till en ö och så HÄR såg detta ut vid samma tid i fjol. Hoppas på sol då och hoppas du har en fortsatt skön helg! ♥ 

22 kommentarer:

  1. Åååå alla dina vackra Tildor. Vore kul att årminstone ha en enda. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Så gullig din vimsiga ängel blev.. Tänk att du kommer ihåg datumet så bra är du startade din blogg... Varför blev det just då.. Var det en regnig sommar ?
    Din blogg är nog verkligen en "feel good" blogg... Och din header är speciell och vacker !
    En skön lördagkväll !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Vad vacker ängeln är! Väldigt vårig! Vad häftigt det ser ut med stickgraffiti, nöje för fåglarna i trädgården...

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Jag känner mig glad varje gång jag tar mig en titt inne hos dig! Den ena skapelsen vackrare än den andra... Otroligt! Idag kom en del tildatyger med mig hem från rean men jag är inte så bra på att få till det ;O)

    Kramisar Gugi

    SvaraRadera
  5. Vimsig ängel ,det gillar jag ,känner mig lite besläktad med henne, jättefin var hon
    Men vilken underbar fågelholk, den vill jag ha
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  6. Vilken fin samling med Tildaskapelser du har! Jag tittade just på dina alster i högerspalten.
    Fågelholken är verkligen en humörhöjare :)

    SvaraRadera
  7. Fina Tildor kommer på löpande band från dig,kram Nette

    SvaraRadera
  8. Grattis till din award! Jag har ju följt din blogg sen den startade nästan.
    Vimsig Tilda...boken kom i torsdags så nu får jag ta och starta symaskinen.
    Ha en skön dag på ön.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Pretty woman, and where is Mr. Richard Gere?

    Habe a nice day!
    Rosine

    SvaraRadera
  10. Så fin Tilda du sytt, hon ser ut som en vår-Tilda. Grattis till din award, roligt och läsa dina svar. Och vilken härlig dag ni kommer få idag, vilket ställe.
    Hoppas nu solen lyser på er
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. En "glad" dag blev ännu gladare då jag sett Din nya tilda - så härliga färger!!

    Vilken tur Du har som har ett SÅ vackert ställe att åka till - ljuvligt! Jag är inte ett dugg avundsjuk...........!!

    Vilken häftig fågelholk - får gå in på deras sida och kolla lite mer...

    Ha en bra helg! //

    SvaraRadera
  12. Så jätte fin ängel.
    Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Åh vilken fin "vimsa"...skulle passa mig perfekt som är lite vimsig själv, hihi! Du är helt otroligt duktig på att sy fina Tildor!
    Fågelholken är oxå underbart söt!

    Önskar dig en fin dag...solen skiner jippiee!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  14. Feelgood - så sant så! Hoppas ditt lov har varit fint. Nu går vi en ny vecka till mötes! Arbetsglädje ;)

    SvaraRadera
  15. Håller helt med Louise! Feelgood låter jättebra.
    Låt det följa med på jobbet imorgon... ;)
    Hoppas du också har haft ett fint sportlov!

    SvaraRadera
  16. Grattis till awarden. Den är du värd. Vilken fin vimsängel du har gjort. Du är så bra på att sy Tildaänglar.
    Snygga skor i förra inlägget. Blir snygga till våren.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Ännu en söt Tilda! Du är verkligen kreativ bland tyger och en symaskin :)
    Visst har du en fin blogg, kreativ, fina bilder och alltid skriven med en positiv känsla!

    Ha en fin vecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  18. Feel-good är en riktigt bra beskrivning av din blogg! Här blir man glad!
    Jätte-gillar dina vårskor - var har du hittat dem?

    Ha en bra jobbvecka!
    Kram/Nina

    SvaraRadera
  19. En ny fin Tilda!! Om jag bara skulle ha lite sy förmåga i mina händer... men nej!!
    Sportlovs veckan över för denna gång. Nya tag i morgon igen.

    SvaraRadera
  20. vilken ljuvlig fågelholk!
    och den där tildan som du sytt är underbar!
    va du e duktig!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  21. L'ange est superbe!!magnifique
    bonne journée
    amicalement
    Domi

    SvaraRadera
  22. Vilken rolig holk. hahaha... :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.