söndag 11 december 2011

Tredje advent

Det elfte ljuset är tänt denna tredje advent. Ljuslagret måste fyllas på eftersom kandelabrarna slukar en massa ljus. Hur som helst är det inte länge nu tills vi går mot ljusare tider.
Som du ser ligger en saxofon där på pianot. Mannen fick den av släkten när han fyllde jämt senast (börjar bli några år sen) och nu har han lovat spela julsånger för oss i jul... ;o)
Ännu en ängel "Angel of Hope" har kommit till min Willow Tree-samling. Fick den av vännerna i fredags. Precis den jag har önskat!
 
"... tända ett ljus för någon, för en önskan, för en tanke...
... varje dag - nytt hopp."
Nummer elva innehåller en konsert, en sjungande julgran, där min systerson medverkar. Men innan jag får ta del av den upplevelsen ska jag bl.a. föra en julgran till mitt klassrum. Önskar dig en skön söndag!

6 kommentarer:

  1. du har ett digert program i din kalender ,kul .här ska frysen avfrostas idag o julen in ,för här blir det dåligt med tid framöver ,ha en fina söndag ,Nette

    SvaraRadera
  2. Einen schönen 3. Advent für dich!

    Rosinengrüße

    SvaraRadera
  3. Fina änglar, har inte sett dem tidigare. Kul att samla på ngt som inte "alla" har.
    Ha en fin 3:e advent, det ska jag ...med bebisgos igen, det slår allt julfixande :-)
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Vilken fin ängel du fått, och mysigt med ett ljus om dagen. Kommer bli en musikfylld jul hos er, bra med egna musikanter.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Nu har jag kikat på bilderna :)) Roligt med besök!! Verkligen underbar konsert i fredags!! Var till stan med sonen igår och handlade. Han sov 4h i vagnen så mamma fick det bra shoppat!!:)) Mest till sonen!! Haha! Det blir väl så...

    Ha det fortsatt fint i adventstid! Jessica

    SvaraRadera
  6. Så fint att du fick ängeln du önskade! För oss blev det konsert söderöver i kväll.
    Känns fint att vi går mot ljusare tider!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.