lördag 3 december 2011

Utflykt i närmiljön

Tredje december ser ut att bli en fin dag! Jag prioriterar som jag nämnde i går att börja dagen med lugn. Egentligen borde man börja dagen med en promenad eftersom träning på morgonen bränner fett från depån ;o) och fortsätter så flera timmar därefter. Dagen är som gjord för en frisk promenad i närmiljön!
Jag tycker vi har ett fint hembygdsmuseum där jag bor. Där finns byggnader i olika stilar. En riktig tomtemiljö! På bilderna finns endast en del av husen, men här har jag både filmat och gjort tidsresor med eleverna.
Tomtarna på spiselkransen må ha semester här på Lyckoslanten denna jul, men Mailegtomtarna är nog med och förbereder julen.
Trean innehåller, förutom promenad i närmiljön, fotundersökning och gånganalys. Så kan det bli när två fysioterapeuter bjuder mig på en upplevelse!
 ♥

9 kommentarer:

  1. Bra att sköta om sig själv till kropp och själ. Vacker närmiljö som ni har. Visst kan man jula till det lite utomhus med söta tomtar.
    Du är en baddare på att sy Tildatofflor. Jag har inte prövat det ännu men någon dag kanske...

    Ha det gott
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Härlig tomtemiljö, där syns det att dom trivs!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hoppas fotanalysen blev bra.. Hihi Nej det var visst gånganalys.. Vackra foton från din närmiljö..
    Ha en skön kväll !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Hej vännen vad skönt med en lugn morgon det tror jag är bra för själen! Så vackra bilder du visar från din närmiljö, alltid vackert på din blogg! Ha en fin andra advent kramar från Maria

    SvaraRadera
  5. Varje gång jag åker förbi museet (senast idag) tänker jag att jag gärna skulle vilja ströva runt där bland husen men varje gång finns den där tiden liksom inte... Fina foton!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Så tomtarna fick komma med på utflykt :) De passar riktigt bra i den miljön.
    Vi ses i morgon!

    SvaraRadera
  7. Vilka jättemysiga bilder du bjuder på : ) KRAM

    SvaraRadera
  8. Oj vilket mysigt snöfall man möttes av här, så stämningsfullt! :) Tomtarna är verkligen jättefina!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.