torsdag 16 februari 2012

Säg det med korsstygn!

"I have decided to be happy because it is good for my health".
 Så står det skrivet i korsstygn på några handdukar som jag plockade fram i köket här i veckan. Jag fann dem tidigare hos Hemtex och tänkte att de där måste jag ju brodera färdigt. Men det får räcka som så även om det inte kan finnas någon mera rofylld sysselsättning än att brodera och korsstygn...
 
Det har blivit väldigt inne att sy korsstygn av vilka uttryck som helst. Jag för min del avstår att brodera uttryck med negativ klang. Jag äger ovanstående bok, men har inte tagit den till mig desto mer. Hur som helst uppmuntrar den var och en att sy korsstygn av det som ligger en närmast. Positiva citat gillar vi!
En tidigare kollega har myntat fredagen som så. Den har jag fångat  med bakgrund av Tildapapper och korsstygnsfonten hittar du här
Det är helt otroligt att det håller på att bli fredag igen! Jag gillar mitt jobb och de glada ögon jag får möta varje dag, men visst är det otroligt med dessa fredagar som bjuder på ett litet lov. Jag fick veta att en son kommer hem med flyget. Då så!

12 kommentarer:

  1. Oj, jag älskade att sy korsstygn som barn för 30 år sedan men har inte sytt något efter det - borde nog leta fram nål och tyg samt tråd...

    Ha en trevlig kommande helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Ja, det var längesen korsstygn var aktuella och visst, hellre ngt positivt att förmedla än det negativa.
    Oj, så fort tiden går och snart en vecka till ända, men min helg blir i arbetets tecken.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Oj vad söt och gullig du är på fotot i förra inlägget ! Önskar dej trevlig fredag.. Blir bjuden på gammeldans i morgon , så blir härligt med vackra klänningar och stiliga frackar !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Härligt med korsstygn ,bra sida det där med bokstäverna ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Ja det är såå snyggt med korstygn , mest gillar jag de som är snirkliga gammeldags ut. Jag syr såna nu med broderingsmaskinen

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag riktigt sugen på att sy lite korsstygn. Jag har en ide' vad jag ska göra. Får visa på bloggen när det är klart.

    Ha en skön avslutning på veckan!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilken fin handduk!
    Det är så vacker med broderier, har flera fina kuddar och tavlor som min syster broderat, själv har jag inte riktigt tålamod.

    Önskar dig en skön helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Håller med dig...det är i sig så positivt att skapa, att det är onödigt att klämma in budskap med negativ ton :-)
    Ännu en helg att se fram emot! Ha det fint med sonen :)
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  9. jag har sytt en hel massa korsstygn i mina dagar, men just nu är jag inte alls sugen på sånt handarbete. däremot stickade jag en uppstickare häromkvällen, men den blev för stor, så jag rev snabbt upp den.
    och på tal om texter så har jag precis fått upp några nya på väggen här hemma. :)
    trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  10. Jag tycker också om att sy korsstygn men just nu gillar jag inte att ha mina korsstygnsalster framme så jag får försöka hitta på att vara kreativ på annat sätt ;)

    SvaraRadera
  11. Jag blev genast happy då jag såg de färgglada korsstygnen! Jag är helt med på att citat ska vara positiva. Ingen mening att skriva ner sånt som känns negativt eller spydigt. Tack för länken!

    SvaraRadera
  12. Jag sydde mycket korsstygn ett tidevarv men nu är det länge sen sist. Jag håller med om att det ska vara positiva citat!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.