torsdag 11 april 2013

A som i asfalt, B som i blomma



Du får ha överseende med mina blombilder, men de sätter guldkant på vardagen och ger löfte om en stundande helg. Jag sitter och tänker på alla de där ingredienserna som livet består av och variationen av kryddor som tillförs - olika varje dag och vissa dagar är mera kryddstarka.



Brukar du hoppa twist på arbetstid eller annars? Idag kände jag vårens värme mot ansiktet och packade olikfärgade twistband (Chinese Jump Rope) i min skolväska. Ensam behövde jag inte vara med mina band när pausklockan ringde och så rolig en sådan aktivitet är - speciellt som de olika hoppen inte är glömda och det finns studs kvar i benen. ;o)

12 kommentarer:

  1. du väcker minnen till liv ,tänk va länge sedan man hoppade tvist ,kul .kram Nette

    SvaraRadera
  2. Twist åååååå ,ja det var en stund sen....även om jag idag lyckade med kommer är alldeles säkert att varab omnämnd ,dítt fel att det blev en bra dag bookbookarna är på plats :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Oj vad skumt o illa skrivet det blev... nytt försök:
    Twist ....ååååh ja det var en stund sen
    även om jag alldeles själv lyckades med att hitta tillbaka till barndomen idag !
    Du kommer alldeles säkert att vara omnämnd imorgon, ditt fel att det blev en bra dag nu är Bopokbookarna på plats :-))
    skulle det stå !

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig minne eller inte bara minne....hoppade mycket twist som barn och nu gör jag det ibland med Anabelle! Jag har i skåpet en twist med många olika färger på!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Men nu är det nog vår Ann-Lis då du plockar fram tvistbandet... Såg att hopprepen kommit fram hos oss så nog är det vårtecken det !
    Ha ett skönt veckoslut. Här blir det planeringslördag på jobbet...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Oj, nu får jag lite drygt till jobbet... Visst är det en förmån att få hoppa tvist på arbetstid, dessutom är det ju ett riktigt vårtecken ;)

    SvaraRadera
  7. Åh, det där var en aktivitet som jag älskade när jag var liten! Något tag försökte jag lära sönerna också, men de var inte särskilt intresserade, om jag uttrycker det milt.
    Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Du behöver inte ursäkta dig för alla blombilder. Vi är flera som älskar blommor mer än någonsin efter den långa vintern. Ranunkler är bland de vackraste blommor som finns så visa gärna mer av dem:)
    Kul med twisthopp, det vat ett tag sedan.
    Trevlig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Blommor och blombilder kan vi aldrig få för mycket av, jag njuter till fullo:) Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  10. Twist har jag aldrig provat, men jag var en fena på hopprep i min ungdoms dagar ;-D Och både blommor och att få se asfalten igen, säkra vårtecken!

    SvaraRadera
  11. Hoppa twist gjorde vi mycket. Dina nya band ser trevliga ut. Så du hoppade lite! Inspirerande för barnen kan jag tänka.
    Ha en fin vårvecka.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  12. Härligt! Vi hoppade twist i lågstadiet, men vete fåglarna om jag skulle komma ihåg hur man gjorde, ens om jag stod med bandet runt fötterna...

    Älskar texten på bilden. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.