söndag 21 april 2013

Butterflies


 De flyger och far dessa helger! Sonen som kom hem for igen hem till sitt och livet återgår till det vanliga. Så länge man har huvudet och hjärnkontoret med sig pågår jobb oberoende om det är helg eller inte och jag pysslade med origami, som jag älskar! Här i bloggen har jag gjort inlägg om origami tidigare, bl.a. här om tranor och här om klänningar.


 Nu i helgen vek jag fjärilar, som kan vara lätta att få till för yngre människor. Ser du tussilagon där? Jag önskar att jag kunde se en sådan i dikeskanten snart...


Jag kommer att vika fjärilar med eleverna med origamipapper i olika färger. Vill du också testa att vika fjärilar av färgglada papper, gamla bokblad eller servetter finns beskrivning här.


Ha en bra början på veckan!

10 kommentarer:

  1. Så söta fjärilar. Häromdagen såg
    jag årets första citronfjäril. Ska
    kika på hur man viker servetten, skulle
    vara fint på valborgskalaset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så fint! Kanske kan jag ta och prova det i klassen. Kan vara ett test på hur man kan läsa en instruktion kanske....
    Ha en fin vårmåndag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Så fina , servetterna ska jag nog ge mig på.
    Tack för tipset :-)))
    Ha en bra start på v .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. så söta fjärilar.
    ha en bra vecka!
    ~M~

    SvaraRadera
  5. Söta fjärilar! Hoppas att vi snart får se dem flygandes ute också :)

    SvaraRadera
  6. Så vackra fjärilar! Jag skall läsa beskrivningen, för nu skall det bli fjärilar här hos oss också! Ha en fortsatt fin vårkväll!

    SvaraRadera
  7. Du är så jätteduktig på det så då måste det vara extra kul! Jag har ju sett en del origami när jag bott i Japan och jag tror du har varit där och lärt dig!! Jag kan inte alls, det blir en bråkdels millimeter fel i varje vikning och då blir slutet därefter! Jättefina är fjärilarna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas på att snart å se en livslevande fjäril men tills dess duger dina vackra pappersfjärilar bra! Kom just att tänka på vad fint det skulle vara med en sådan fjärilmobil ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset och fina bilder!
    Jag pysslar knappt alls något mera, men det här fick mig faktiskt lite sugen på att leta fram papper ;)

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.