onsdag 24 april 2013

Hembygd


 Kom på att det idag är trettio år sedan jag flyttade till den ort där jag fortfarande bor. Alltså har jag bott här under mer än halva mitt liv.


 Det är inte den bygd jag härstammar från, men det börjar bli den bygd jag identifierar mig med. Jag har ju definitivt rotat mig här. De två första bilderna tog jag med mobilen vid hembygdsmuseet i går.

Jag lyssnar ofta på den här fina låten om hembygden!


 När sonen var hem senaste helg pratade jag om att jag ville se tussilago och dagen efter skickade han den här bilden åt mig när han såg dessa små solar. Gulligt!


Sen skrev jag i förra inlägget om att jag önskade se tussilago och då skickade min storasyster den här bilden. Hon tyckte det var enklare än att skicka dem per post ;o) Man kan visa omtanke och glädja någon annan på så många olika sätt. Ha en fin dag mitt i veckan!

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar familj du har! Omtanke och kärlek visas med en bild på det du önskar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tussilago finns andra sidan vägen österut vid din arbetsplats..... där kan du betrakta dem i naturen......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då får vi gå på en liten upptäcktsfärd! ;o)

      Radera
  3. SÅ fina bilder av husen och också blombilderna!
    SÅ omtänksamt :)
    Jo, den sången är fin !!
    Ha själv en skön mittiveckandag :)

    SvaraRadera
  4. Så härliga solstrålar i ditt liv!
    Ha en fin vårkväll!

    SvaraRadera
  5. Så kul med blomfotogram kan man väl kalla det ,kram Nette

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.