onsdag 14 augusti 2013

Sädesfält och blågräs



Där som sädesfälten böja sig för vinden
och där mörkgrön granskog lyser bakom den,
står den röda lilla stugan invid grinden...

 Mitt i augusti och sädesfälten böjer sig så fint för vinden. Lagom höstlikt ute nu.



I går kväll for vi iväg och lyssnade på blågräsmusik (bluegrass) som framfördes av musikaliska tvillingsystrar från Texas. När vi kom hem låg dimman som ett blått täcke över åkrarna. Vackert!




Det nya läsåret kom igång och jag fick nya ettor och bättre än så kan det knappast bli! Jag får påminna mig om att jag har en blogg och plocka fram "stora" kameran emellanåt. Det har blivit många mobilbilder i sommar... Ha det fortsatt gott under veckan!


Fields of Gold

7 kommentarer:

  1. Fina bilder. Jag har också börjat jobba, men eleverna kommer först på tisdag i nästa vecka här hos oss.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Kändes underligt att höra skolbussarna klockan tre igen .Fina Mårbackor mina har också börjat blomma nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Kul med ett gäng ettor kan jag tänka mig .
    Jag har också nästan skippat att datorblogga i sommar ,
    latare än latast lämnas kameran titt som tätt hemma ,
    så mycket smidigare i solstolen eller på resande fot med I-pad el mobil.
    Ha en fortsatt bra vecka .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Så tufft med små ettor... Hoppas allt börjat bra... Jag igen har massor mer timmar i år, så få se hur det går med bloggandet...
    Men kändes bra att börja igen...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Alla våra årstider är så vackra, också sensommaren. Så roligt att du fått nya vänner att jobba tillsammans med, hoppas det blir en fin hösttermin!

    SvaraRadera
  6. Ja nog är det vackert nu i augusti! Önskar dig en riktigt fin hösttermin. Det måste vara alldeles fantastiskt att varje år få lära känna en hop med nya personligheter.

    SvaraRadera
  7. Så vackert när ni for hem, det är så jag blir alldeles sentimental!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.