fredag 7 mars 2014

Finish what you started



Det finns otaliga påbörjade handarbeten, däribland prinsesstårtor eller bakelser, som är enkla att jobba med under tiden man vill slänga ett öga på någon film - förutsatt att det finns en viss vana med att virka cirkelformat! Det gäller att slutföra en del också utifall att man behöver dela med sig.




 Tidigare har jag virkat tårtgrytlappar, tårtor och bakverk tack vare inspiration och mönster härifrån. Beskrivning till de sötsaker jag visar idag finner du här. Finish what you started får vara denna veckas tema, eftersom ett och annat jobb har blivit slutfört.. och nya påbörjade. I fotoaffären i vår lilla stad snubblade jag över flera Ylva Skarp-posters och jag gillar verkligen den där konstformen och formspråket på porslin, poesiträd och andra papperstryck som jag äger sedan tidigare. Nu väntar flera nya tavlor på att bli upphängda i helgen. Ha det så bra!

7 kommentarer:

  1. Bra ordspråk ! Kanske jag borde hörsamma det, ibland har man ju så mycket på gång... Bakelserna är så härliga, dem kan man bara se sej mätt på..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Skarps texttavlor är jättefina, och dina
    prinsessbakelser helt ljuvligt söta!
    Trevlig helg och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jag är säkert den enda i världen som inte fallit för Ylva Skarp. För mig som jobbar med ord och texter är det viktigt att en text ska vara lätt att ta till sig, så när jag måste anstränga mig att klura ut vad det står, då blir jag bara irriterad. Men det är ju bra att alla inte är lika kinkiga som jag. :)
    Ses i morgon!

    SvaraRadera
  4. Ja det finns nog mycket som blivit påbörjat men ännu väntar på att avslutas. Tårtorna virkade jag en hel hop av för ett par år sen och alla hittade nya hem :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att det är flera som har ofärdiga projekt liggande....men nu har du i alla fall gjort klart dom här och dom är helt bedårande! Tänk att det kan bli så fint! Men du virkar väldigt jämnt och fint också!
    Ylva Skarp, ja, hon kan verkligen kalligrafera hon!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Härliga färger
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Tycker mycket om att virk. Gör mycket av trasor. Dina bakelser ser inbjudander ut!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.