måndag 19 maj 2014

Körsbärsträdgården, del 2



Man kan inte jämföra de flera hundra körsbärsträden vid Kasberget i Helsingfors med de träd som växer i Kungsträdgården i Stockholm. Det är frågan om skilda arter, men det gemensamma är att de alla har donerats av japaner. Att få uppleva blomningen oberoende av blommornas utseende har sin charm.




Jag tänkte på det där hur människan fascineras av att fotografera blommorna. Jag var inte sämre själv. Det var rätt intressant att se hur trädgården utnyttjades för alla de slag av fotograferingsuppdrag.




Sonen bjöd sina föräldrar på fruktstund ;o) och det skulle ju också dokumenteras.




Vi besökte också den japanska trädgården. Den kan du läsa mera om här.




Nu har en ny arbetsvecka börjat och en mycket varm dag har övergått i regn. Jag hörde nyss åskan mullra så kanske det är bäst att avsluta dagens inlägg. Hörs en annan dag!



8 kommentarer:

  1. Jag visste inte att det fanns en japansk trädgård där. Ännu en plats att besöka! :)
    Jag stod ute och vattnade då åskan och regnet började. Jag tänkte att det inte kommer att komma så mycket regn, men nog kommer det hårt i alla fall! Bra så.

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket sevärt det finns i vårt land som man inte hört talas om. Förstår att ni haft ett underbart veckoslut. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Körsbärsträdens blommning är helt ljuvlig!
    Lyxigt med jordgubbar och bubbel.
    Härligt att bli ihågkommen på detta vis.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Vackert med allt som blommar nu. Härligt att njuta av tiden. Här regnade det på efm så nu i kväll kom de första myggen då jag grejade ute.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Frukt och bubbel i en körsbärslund,
    vilken fin idé av sonen. Det är såna där
    dagar man minns.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Härligt ställe det där ,vackra bilder ,kram nette

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder från Hufvudstaden !

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.