måndag 10 november 2014

Helg med familj, släkt och vänner



Nu har vi verkligen firat! Det blev en hel helg med familj, släkt och vänner.




I går firades pappan här i huset med två närvarande söner och den tredje på Skype. Jag försökte plocka ut honom genom skärmen, men så avancerad är inte tekniken... ännu. Men gott nog att få ha familjen samlad på ett eller annat sätt.




Pappan fick både goda och nyttiga paket och det fick också mina föräldrar som vi firade och där vi spenderade en del av lördagen (innan teater och besök hos vänner) bland tjocka släkten.




Det frossades i tårtor och fotograferades från alla hörn. 




Min mor är flink med stickorna. Här är några alster som hon har stickat av de senaste garnnystanen som jag har gett henne. Och nya arbetsveckan är på gång! Otroligt!





6 kommentarer:

  1. Vad heter garnet till sockorna? Så fina "suddiga" ränder.
    Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garnet med zebra-, leopard-, tiger- och skogs"print" heter Novita 7 Veljestä Viidakko! Länkade i inlägget! :o)

      Radera
  2. Så vackra vita rosor ni har där på pappadagen. Jo den dagen brukar vara trevlig när hela familjen sammanstrålar med hälfter, barn och allt.
    Ser att din mor är flitig i fingrarna så man behöver inte fundera varifrån du fått fingerfärdigheten och pysselintresset. Hela tiden verkar det ske förändringar inom garnvärlden och det garnet var då vackert. Säkert finns det på Tammerforsmässan kommande helg gissar jag. Skulle gärna ha mig åtminstone ett nystan av detta. Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Härlig och mysig helg ni haft!
    Ha en fin vecka också:)
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  4. Har sagt det förr, säger det igen, ingen har så många härliga färska blommor som du!
    Och vilken god mad ni såg ut att ha fått, mums!
    Och din mamma var en flitig en! Hemstickade strumpor, bästa som finns.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så härligt att titta in här hos dig och mötas av ljuset i dina vackra bilder! Du är en fantastisk fotograf. Jag syndar och tar alla kort med min iphone numera i tidsbrist men det blir förstås inte alls lika bra.
    Det ser ut som om ni har det väldigt härligt med allt firande, så trevligt:)
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.