söndag 10 maj 2015

Underbara helg!

 


 Om du frågar mig så var det här en toppenhelg! Idag har vi firat Morsdag och det gjorde vi till att börja med en lätt frukost med äldre tvillingsonen som i dagarna är i Österbotten och hade ordnat så fint med rosor och gott i kylskåpet. Vi fixade brunch tills vår äldste anlände och det var så lyckat om jag får säga det själv ;o). Vi gjorde bl.a melonpizza och auberginetacos, recept här och här




 Sonen i Stockholm var med oss i mobilen ♥︎ Vi gick som i fjol "morsdagspromenaden", som man vet att jag uppskattar. 




 Här är ett kollage från dessa fina dagar. Svågern bjöd oss på en helkväll i går med konsert och sedan trerätters middag på sommarrestaurangen. Tack! 




 Eftermiddagen har vi tillbringat hos mina föräldrar och firat gulliga mamma tillsammans med storasyster med man. På vägen hem fotograferade jag tranor som gör mig om möjligt ännu gladare i själen. Nu väntar en tredagars arbetsvecka innan nya äventyr tar vid. Ha det gott så länge! 

5 kommentarer:

  1. Låter som om du haft det mysigt med de dina..
    Ha en bra början på veckan!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Det låter fantastiskt både för kropp, själ och gom!
    Skönt med kort arbetsvecka. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det såg ju smarrigt ut! Våren är gjord för njutning och här ser man att du tagit för dig av det bästa.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Det var en bra helg, syns på collaget.
    Och morsdagspromenad var en bra
    grej.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Båda recepten verkar helt härliga! Aubergine som är såå gott. Måste testa på i nåt skede. Såna där härliga veckoslut lever man länge på, eller hur! Ha det så gott:)
    Helen

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.