onsdag 10 juni 2015

Hundra sommardar



  Den där dikten av Kajenn har svept förbi mina ögon flertalet gånger, en dikt att läsa första juni. Tio dagar har passerat... alltså nittio sommardagar kvar... eller så inte. Man får göra sitt bästa och fylla dagarna med bra sommarminnen! 




 Idag bjöds det på fetaostpaj och den här lilla krusbärspajen till efterrätt - sådana serveras nästan aldrig här annars. Den gråmulna bilden får påminna mig om hur jag enligt bästa förmåga har försökt kompensera skolköksans goda luncher ;o)) Men nu tänker jag ta ledigt från spisen resten av veckan, tror jag! 




 Idag läste jag om äldsta sonen och Emmylou Harris. De råkade finnas på samma uppslag i tidningen. Sonen och hans band ger två konserter med ett storband, i kväll i grannstaden och i morgon kväll i huvudstaden. Undrar hur till exempel Älvprinsessan kommer att låta då. Det där vill vi ju inte missa! 

1 kommentar:

  1. Jag avundas dig. Du har så mycket gott, vackert och trevligt på gång. Här är det alltför mycket tråkigheter just nu, och dåligt med nattsömnen. Vi har er i åtanke, och en vacker dag hoppas vi att se er här hos oss. Varm kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.