fredag 18 december 2015

Tissel och tassel, pyssel och prassel



 Det finns så många vackra, gammaldags pyssel. Smällkarameller är aldrig omodernt och sådana gjorde jag med eleverna under veckan. Barn väljer helst glada och pastelliga färger. Själv har jag skaffat material till vita, guldiga och silvriga. Under de senaste åren har jag hängt vita smällkarameller av den typ som visas här i granen. Nya sådana ska jag fixa nu. 




 Årets kortpyssel består av julgransbollar och dem hittade jag här




 Ljusstakar av gärdsgårdsstaketsrester :o) 
 Veckan har bjudit på vackra soluppgångs- och solnedgångsstunder. 




 Den fina höstterminens sista skoldag är förbi. Eleverna har igen bjudit oss på vacker sång i julkyrkan, vi har dansat ringlekar och ätit julgröt. Ett välförtjänt jullov ligger framför oss. I kväll väntar veckans andra, men inte sista julkonsert. Önskar dig en skön helg!

4 kommentarer:

  1. Så vackra karameller minns dom från barndomen.Vackra foton , ha det bra och trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Javisst är det skönt med jullov. Fina smällkarameller har ni gjort!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bloggrubrik! Bästa i bloggvärlden på länge! :-)

    SvaraRadera
  4. Vackert...... önskar dej detsamma och ett välförtjänt jullov .
    Kram B

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.