tisdag 16 februari 2016

Dagar på vift



 Efter nästan fyra dygn hemifrån lägger jag in några kvadratiska kollage över den tiden nu när jag är hemma igen. Jag var i stan i går och tog en promenad vid solnedgången innan mannen kom med tåget från huvudstaden. Han stannade nämligen ett dygn till där hos sonen. 




 Vi hade en underbar helg. Vi hann också se vart vår son, som bott i huvudstaden i snart tio år, kommer att flytta snart. Intressant!  




 Mest har vi ätit gott. Brunch på Fazer, hotellfrukost på Havis, födelsedagsmiddag på Sasso och drop in på andra trevliga ställen. 




 Hotel Haven får bra betyg av oss; havsutsikt kostade vi på oss tillfället till ära. Vi har en annan hotellfavorit i Helsingfors också och det är Hotel Fabian. 




 Det var en fin Alla Hjärtanshelg då vi fick fira vår kära - yngsta sonen virtuellt eftersom han var inbokad för jobb i Stockholm. Äldsta sonen och jag hade sällskap på tåget upp i söndags och nu rullar livet på för fullt igen efter den fina helgupplevelsen. Ha en fortsatt vacker vecka! 


5 kommentarer:

  1. Hör att du varit i grannskapet. Om sonen skall flytta till huset du visar så kan det hända att våra barn blir "grannar". Är det Euralinna huset så är det så.
    Kram
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så otroligt! Euranlinna är vad det är! :o)

      Radera
    2. Jamen då siktar vi på en bloggträff i sommar i trädgården. Ps min brorson bor också där!

      Radera
  2. Härlig helg ni haft, vackra bilder och roliga träffar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.