torsdag 14 april 2016

Soliga dagar



 De soliga dagarna har gett så mycket energi! Nästan så man öppnar sig som de där anemonerna jag har i min bukett. Visste du att anemonerna har fått sitt namn från det grekiska ordet anemos, som betyder vind? Man syftar då på de varma vårvindarna som får dessa blommor att öppna sig. 




  Programpunkterna har avlöst varandra under veckan. Bland annat var vi igår med alla eleverna och såg Pippi Långstrump på Wasa Teater. Jag tyckte att föreställningen var jättebra! 




 Det ska bli vårfest för lärarna i morgon kväll och vårt kollegium är tillsammans med tre andra kollegier arrangörer denna vår. Det är till det evenemanget jag har gjort pompoms. Ska åka iväg och förbereda det hela om en stund. Hoppas du ursäktar mina mobilbilder. Det är vad jag hinner med när det gäller bloggande. 




 För att ha verklig behållning av glädjen 
 behöver man ha någon att dela den med. 
~ Mark Twain

1 kommentar:

  1. Vilket ljuvligt pompomhav Ann-Lis! Färgglatt och vackert. :) Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll tillsammans och att solen lyser värmande över dig i helgen.

    Sköt om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.